Jump to content

Sako L61R kaliber 375 H&H


OOH

Recommended Posts

Jeg har en slik og er meget godt fornøyd med den. Jeg har halvstokk modellen med 62cm pipe. Med Swarovski 2,5-10x42, veier den 4,5kg. Skyter både hjemmelada og fabrikk ammunisjon med 300grs kuler. Stokken er meget vellaget med såkalt rollover skjefte og har godt rekylopptak og er god å skyte med.

Som Sako'er flest har dem meget god presisjon med det meste av ammunisjon.

Ser disse selges ganske  ofte på Finn.no og andre steder, for meget spiselige priser, 6000,- til 10-12000,- avhengig om det er med optikk og kvaliteten  på den.

Noen har også demper, men da er ofte pipa kappet. Min er uten demper og har original lengde på pipa, slik ei Magnum rifle skal ha.

Rifler i .375 H&H, skytes ikke mye med, de fleste er svært gode rifler og følgelig gode kjøp. Bare vær obs på at det er en god del mer rekyl i dette kaliberet enn i normalkaliber, men det venner du deg til med lette treningsladninger. Selv gikk jeg veien fra 30-06, via 9,3*62 til .375 H&H, og skøyt mye med den første sommeren .

Min oppfatning er at dette er ei super rifle i et supert kaliber!!! Lykke til. :-)

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tusen Takk for tilbakemeldingen oleloe

I dag har jeg en Sako 75 Hunter 30-06 som jeg er kjempe fornøyd med. Jeg er veldig opptatt med å beholde riflene originale med åpent sikte. Er ingen stor fan av å kappe og montere "svære dempere". 

Jeg har en Sako L61R 375 H&H på hånd med original åpen sikte på. Som jeg tror jeg slår til på.  Folk flest mener at jeg er gal som kjøper magnum kaliber uten demper. :)

Link to comment
Share on other sites

Helt enig, nydelig våpen med lang pipe og åpne silter. Tja, mange lettskremte frøkner der ute. .375 H&H Magnum, så dagens lys i 1912, det betyr ca 100 års bruk uyen demper!! Så helt galskap er det vel ikke ;-)

Demper er bra, når en skal skyte sub!!!?

Gå for L61R, du!! Sikker på at dere blir gode venner!?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...