Jump to content

Sierra 200grs


Stefan J

Recommended Posts

Hei!

 

Har kjøpt meg ihjel på barnes ttsx-kuler til 300 win mag. Hadde lyst å prøve noe annet og RIMELIGERE.

Patronen skal brukes til hjortejakt opp til max 300 meter.

Tenkte som følger:

 

Sierra 200 grs Gameking

Hornady hylse

RWS Large Rifle magnum hetter

VV N160krutt.

 

Krutt, hylser og hetter er sånt som jeg har fra før. Noen som har ladedata til dette? Pros and cons? Vil det fungere bra, evt hva er ikke så bra med denne planen? Ang ladedata vil jeg gjerne ha svar fra noen som VET, dette med kruttet er gangske viktig da jeg har ganske mye N160 jeg må få brukt.

Link to comment
Share on other sites

Sierra 200gr gameking er den kula som går best i min Tikka Tactical 300win mag likedan i kompisens Sako.Det er skutt noen elger og rådyr med 200gr sierra og N15 krutt som gir litt høyere fart enn N160 i denne patronen.Sierra kula ekspanderer lett i fart opp mot 900 m/sek og det blir fort litt lapskaus ved treff i bein.Stort sett knall og fall med denne presise kula.

Link to comment
Share on other sites

Takker og bukker for svar. Har brukt 180 grs ttsx til nå, men holdt på å begynne å gråte når jeg skulle bestille inn kuler til vinterladingen. Det koster jo så innihampen.... Men hvis 200grs Sierra funker, så tror jeg jammen jeg skal prøve det, det går jo an å skyte med uten blakke seg helt :)

Link to comment
Share on other sites

Stefan 3 skriver

Har brukt 180 grs ttsx til nå, men holdt på å begynne å gråte når jeg skulle bestille inn kuler til vinterladingen. Det koster jo så innihampen.... Men hvis 200grs Sierra funker, så tror jeg jammen jeg skal prøve det, det går jo an å skyte med uten blakke seg helt

 

Jeg jakter mest med 7mm rem mag og bruker premium kuler som Barnes TTSX på jakt. På oppskyting og trening bruker jeg ei kule i samme vekt som gir samme treffpunkt.Det er jo ikke mange skudda som jeg bruker på jakt så ei 50pk kuler har jeg lenge av.Jeg velger kuler med tilnærmet samme BC og vekt og de har samme kulebane ut til 650m (testa) :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...