Jump to content

Trenger iformasjon/erfaringer med Beretta S56E


Guest

Recommended Posts

Hei alle sammen,

 

Jeg er en ny bruker på dette forumet og tenkte jeg skulle høre om noen av dere har vært borti Beretta S56E ?

Har akkurat lagt en slik til sides og lurer nå på hva spesifikasjonene på denne haglen er, også om noen eier en slik og hvilkene erfaringer dere sitter med.

Tror haglen er rimelig gammel. Første haglen i serien ble laget i 56, derav s56. Disse var visstnok populære på 70 tallet.

Testet haglen på banen og den satt helt perfekt, klarte mirakuløst 23 av 25 duer på første runde med haglen. Det jeg også lurer på er selvsagt også hvordan håndtere stålproblematikken med en eldre hagle. Jeg har lest "sticky posten" som tilsier ikke stål til trangere boring enn 1/2. Denne haglen har faste boringer, det nederste løpet tok stål greit og jeg regner med at det må være 1/2 eller 1/4 åpning. Jeg er derimot bekymret over hva som skjer dersom jeg legger inn leirdueammo med stål i det øverste løpet? På jakt vil jeg kun bruke Bismuth ammunisjon og da lurer jeg også på hvilken type ammo kan jeg bruke i denne haglen ? Altså hvor mange gram krutt, nitro, magnum osv ???????? Haglen tar bare 12/70 ammo.

Setter pris på alle svar, jeg har saumfart internett etter informasjon om våpenet og selv ikke Beretta ser ut til å ha noe dokumentasjon liggende lett tilgjengelig på internett.

 

Mvh

Trond

Link to comment
Share on other sites

Heisann.

Jeg har en Beretta S55, regner med det er noe liknende ?

Den er i hvertfall veldig lett og hendig, tight og fin til tross for en alder av rundt 35 år.

 

Å skyte leirdueammo i stål tror jeg ikke er noe problem, siden det er såpass svak ladning i leirdueammo..

Link to comment
Share on other sites

Takker for svar, jeg regner med at du da har den utgaven som førstegang ble produsert i 1955? Jeg har saumfart internett for informasjon angående S56E og har kun funnet et par auksjonssider for salg. Beretta har ikke noe informasjon om akkurat denne haglen spesifikt, men de selger gamle jaktkataloger med salgsinformasjon. Det ser ut til at jeg får kjøpe en av disse og lese mer om haglen. Jeg kjøper haglen av en anerkjent skyteinstruktør, han burde vel også vite hva som går av leirdueammo i det øverste løpet, skal høre med han angående dette til uka.

 

Hva slags ammunisjon bruker du i din S55 (tenker da på jaktammunisjon) ?

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen,

 

Tusen takk for svar, hvilkene ladninger bruker du ? Prøver å finne ut hva som er maks ladning for haglen, slik at jeg ikke putter i den noe som ødelegger den.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...