Jump to content

Leupold CDS


flippen

Recommended Posts

Jeg har også forsøkt men gitt opp. Selv fant jeg en løsning som er bedre og mye billigere. Kjøp kvalitets tape (hvit) og en tynn vannfast tusj. Slå en eller to runder med tape rundt justeringsrattene, klem den skikkelig fast og skjær av det overflødige med en skalpell. Marker 100m, 200m osv (etter eget ønske, data tatt ut fra et ballistikk-program). En fordel å være god til å skrive smått:) Fordelen er at man kan bruke "topplokket" når man beveger seg rundt i kronglete terreng og slipper å være redd for at siktet skal skru seg bort. VX6`en har ikke de tyngste og mest markante kneppene. Er man i en situasjon der det er behov for å skru på siktet, bør man ha tid til å sku av lokket.

Link to comment
Share on other sites

Like greit at de er vanskelige å få tak i. Jeg har CDS turrets på to leupolder. Originalt er de ubrukelige på jakt, den ene fikk jeg billig siden kikkerten på eget initiativ hadde tatt noen omdreininger påvei fra bilen til elgposten. Elgen sprang videre like godt. Jeg har brukt de på jakt, men må da ha slå en tape rundt kikkerten for å holde turretsen i ro. Ser litt "jallemikk" ut, men funker på et vis, i hvert fall til man har tatt av tapen en gang...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...