Jump to content

Ny jaktdress - allround bruk til to meter og slank


torevange

Recommended Posts

Jeg bor i Steigen og har blitt lokket med på alskens aktiviteter - inkludert jakt. Jeg fikk god hjelp på vei mot valg av rifle og hagle i fjor og håper kanskje dere kan peke meg i rett retning når det gjelder jaktbekledning.

 

Jeg skal ha én dress for både skog og fjell. Det er overvekt av fjell i bruken, til fugl og rundt tregrensen etter elg. Jeg supplerer med varmt tøy under og tenker skalldress, eventuelt med kun mesh. Jeg er to meter høy og veier ca 90 kilo. Dette gir meg et magemål på ca 33-34" på olabuksefronten. Slank, med andre ord. Jeg har en Norrøna Lofoten jakke jeg bruker i dag, med et par forskjellige bukser avhengig av vær, forsvarets ullbukse, og et par turbukser som pt ikke helt har holdt mål.

 

Jeg tenkte å bruke opp mot 5 000 kroner, men kan bikke opp mot 7 laken for et godt tilbud eller god kvalitet. De gode tilbudene kan også gjøre at jeg får inn en våpensekk i årets "kjøpe ting til jakt og fiske"-budsjett, så litt under går også bra.

 

Alternativene:

 

Nettojakt har noen varianter de reklamerer for at er slim. Jeg er imidlertid litt skeptisk til kvaliteten, men dette kan naturligvis være unødvendig. Ser nettojakt er diskutert her inne tidligere.

 

Ellers er Harkila populært på jaktlaget mitt, men jeg er litt skeptisk mtp passform. Beretta lager tilsynelatende gode ting, og det samme gjør Norrøna med fler.

 

 

Siden jeg bor i Steigen er prøving av klær en krevende øvelse - jeg tenkte å bestille en eller to dresser og vil gjerne treffe rett på en av de to forsøkene..

 

Takk for alle innspill

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...