Jump to content

Forslag til gåsejakt i Hordaland/Bergen


hangmanibal

Recommended Posts

Sliter med å finne steder å jakte gås. Så lurer på om det er noen der ute som har forslag til steder det går ann å jakte det på?

 

Fårstår det sånn at de holder seg mest langs kysten på jorder der de slår plenen. Men tiden er knapp og det er ikke så lett å kjøre verden rundt om natten for å se om det lander noen der.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jeg bor i Kvinnherad og har hatt samme problem med å finne gode steder å jakte Gås.

Hvis jeg er ute å kjører og ser fugler som har satt seg..når jeg har spurt grunneier om tillatelse er ofte fuglene allerede fløyet når jeg kommer tilbake. :shock:

Så tenkte jeg litt nytt å spurte om å få jakte fast på Golfbanen på Husnes der var Gjessene ofte og var svært upopulære...

Kvidde meg litt til å spørre først på et så offentlig sted men som sagt når de ødelegger for folk er ikke folk vond å be.

Dette resulterte i 7 Gjess i fjorårets sesong det er jeg godt fornøyd med, ingen arbeid med lokke

fugl ingen tidelige morgener. Bare slenge hagla og en balje i bagasjerommet hver gang man skal på

Rema 1000. Ren "matauk"

Konkluderer med at det er ikke så dumt å flittig spørre rundt.. de fleste har stor respekt for en seriøs jeger og

det værste man kan få er jo Nei.

 

Se om det er steder Gjessene oppholder seg fast over tid evt. hvor de hviler om Natten da skal de jo til og fra hvilestedet for å finne mat...

De yngste gjessene er jo meget god mat :D

 

Mvh

Terje

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...