Jump to content

Bergans Raipas erfaringer?


Hannestad

Recommended Posts

Noen som har erfaring med Raipas dressen fra Bergans?

Hører flere si den er en smule"bråkete" grunnet stoffet den er laget av,men at dette blir noe bedre

etter flere gangers bruk/vask..?

Drømmen var en dress som kunne brukes til de fleste typer jakt, kanskje da ikke til smygjakt på bukken.

Men da eventuelt på rådyrpost,en tur fjellet etter rypene og en liten tur i skogen etter skogsfuglen samt toppjakt

om vinteren med overtrekks kamo f.eks. :winke1:

Mulig å gjøre et på kupp på XXL med denne dressen om dagen...

Noen som har noen innspill eller kommentarer?

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte denne dressen før jakten i fjor. Er egentlig litt mellomfornøyd... Buksen og jakken har en passform som jeg liker veldig godt. Dressen er sinnsykt stor i størrelsene så her er det om å gjøre å være forsiktig. Komfortabel i bevegelse er den iallfall...

Men; Den er ikke vestlands-tett! Jeg var helt tydelig på at jeg egentlig skulle ha en ny Norrøna Recon,- støy og alt det der driter jegg 100-0 i, det er etter min oppfatning uvesentlig i den type terreng vi jakter i da egenprodusert støy langt overgår det klærene generer. Altså; jeg ville ha en dress som var "vanntett". Det er den ikke. Ikke helt.

Norrøna Trollveggen er i mine øyne "tett nok". Raipas er knallbra, men ikke når det høljeregner 12t i strekk.

 

Den har ingen lomme for jaktradio. De burde den hatt.

Link to comment
Share on other sites

Ingen av mambranjakkene er helt vanntette, det trodde jeg snart alle visste! :lol:

Du skulle nok hatt Jerven Mountain-Man jakke til ditt bruk :wink:

 

Mulig det. Tror ikke jeg engang har brukt Jervenduken min på de siste 4 årene. Når ting er fuktig tror jeg at Jervenduk er det mest klaustrofobisk klamme jeg kan tenke meg i farten.

 

Men tanken på å ha en jakke i samme materiale på seg i 10 varmegrader og regn er absolut interessant :mrgreen:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...