Jump to content

ReveLokking


kjottkake1

Recommended Posts

Har det noe for seg å lokke nå midt på dagen, eller bør jeg vente?

Hei.

Er ingen fasit men reven vil vaneligvis være mer aktiv på let etter mat på kveld,natt,og tidlig på morgenen.

På dagen er den gjerne i nærheten av hi eller ligger i dagleie i nærheten av det.

Den vil vaneligvis være mer skeptisk til og eksponere seg åpent på dagtid.

Det jeg har lest fra de drevne lokkejegere er at det er mulig og lokke frem rev fra dagleie men da gjerne i skogslandskap der den føler seg tryggere på grunn av vegetasjon og at den har hiet i nærheten hvor den kan gjemme seg hvis farer dukker opp.

Min anbefaling er og prioritere lokkejakten kveld,natt,og tidlig morgen hvis du ikke har et stort område og jakte over slik at du jakter når kjangsen er størst for og få inn rev og at den ikke venner seg til lyden slik at den har skjønt at det er noe galt på færde slik at den ignorerer den til slutt.

Har du derimot store områder og jakte over slik at du har mange pass og velge i så er det ikke noe i veien for og prøve litt i skogen på dagtid. Kanskje du er heldig og får klaff

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...