Jump to content

Brno Fox el. Sako Vixen ?


Fury

Fox el Vixen  

26 members have voted

  1. 1. Fox el Vixen

    • Brno Fox
      3
    • Sako Vixen
      23


Recommended Posts

Hei,

 

Jeg trenger litt hjelp til og "endelig lande" på valg av småvilt rifle. :crazy:

Leser at dette temaet har vært drøftet tidligere, men kanskje ikke med akkurat disse riflene!?

Jeg jakter mest rådyr og hjort, men har mulighet for gås, bever og revejakt. Denne muligheten har jeg lyst til å benytte meg av. I skapet har jeg for det meste eldre oppgraderte våpen. Jeg er overhodet ikke uinteressert i nye og toppmoderne riflepakker, men liker best det gamle. Jeg hadde lenge i tankene én Sako L46 7x33, men det for holde med sære kaliber i skapet nå!

 

Tanken er å bygge opp en ny rifle basert på en av disse 2 låskassene, men hvem egner seg best til et slikt prosjekt og hvorfor ?

 

Mvh @fury.

Link to comment
Share on other sites

I ei kompaktrifle er 300BLK, 6,5 Grendel, 6,8 SPC alle antagelig like gode.

 

Har lenge tenkt på en dedikert rådyr/fugle karabin på ei mini action rifle. Når Thomas skulle selge sin ble det kjapt ordnet med en kjapp telefon til Bodø. Jeg må innrømme at på tross av hjertevarmende presisjon er det uten sammenligning den STYGGESTE rifla jeg noen gang har eid

 

Howa kommer med Grendel i sin nye mini action og den har jeg store forventninger til basert på testene på 6.5grendel.com forumet

 

Av de 2 nevnte er Sako'n vesentlig enklere å bygge ei estetisk pen rifle av

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...