Jump to content

Riktig pris på Sako L 579 helstokk


lkwaale

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg har mulighet til å få kjøpt en eldre sako L579 helstokk. Den er i god forfatning, og er skutt lite. Det er kaliber 308. Stokken har fått noen hakk, men er godt holdt. Den har delt framskjefte slik som de eldre har.

 

Hva tenker dere er riktig pris?

 

Har dere erfaringer med denne type børse. Nydelig med helstokk, men har dere erfaringer med praktisk bruk, presisjon og vedlikehold? :?::?::?:

Link to comment
Share on other sites

Har en Sako .308W, har ikke helstokk på den, mener det det L579 jeg har. God å skyte med, men hardt avtrekk er det. Litt kronglete ble det, etter Sauer kom i hus, som har et smoth avtrekk.

Ellers ikke opplevd noe spesielt med den, kom i hus ca år 2000.

 

Sako_35

Link to comment
Share on other sites

En kamerat har en slik i 308 og den går særdeles godt med flere kuletyper . Prøvde en slik for nærmere 20 år siden og den gikk svært godt med nato ammo som jeg prøvde . Da mener jeg under 20mm :smile:

 

Når det gjelder pris så ligger de gjerne mellom 5-8 tusen . Der er flere på Hunters house i Danmark

Link to comment
Share on other sites

Jeg ga 6000 tror jeg for min. Det er en A2, som ble den nye betegnelsen på L579en etter et visst årstall. Om det var noen endringer, det vet jeg ikke. Men A2en min i helstokk samler bra. Selv med billigammo, som Partizan.

 

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...