Jump to content

Ruger-børsemaker på Østlandet?


700 ADL

Recommended Posts

Jeg vil gjerne optimalisere min Ruger GP-100 for blykuler. Det består visst i å endre overgangskonus til 11 grader (det er visst 5 grader der nå) og å utvide sylinder "throats" (struper høres veldig feil ut, men det er altså den trangeste delen av tønna) til 0.358".

 

Brownells har vektøy til den sistnevnte jobben, men 80 US$ + porto er vel kanskje i stiveste laget? Ihvertfall siden jeg bare skal gjøre det på denne ene revolveren.

 

Så er det noen her som har positive erfaringer med en børsemaker på Ruger revolvere på Østlandet?

 

Jeg har på vei inn en SP-101 i .327 Federal Magnum og er Redhawk i .44 Magnum også, så det er mulig det blir mer jobb for han.

 

MVH 700 ADL

Link to comment
Share on other sites

sylinder "throats" (struper høres veldig feil ut, men det er altså den trangeste delen av tønna)

 

 

"Hals" er kanskje et passende norsk ord? Eller "Sylinder-munning"?

Link to comment
Share on other sites

Eller jeg kan gjøre det selv, med en passende rundstav i batteridrillen og 400 våt-slipepapir. Hensikten er jo å øke diameteren slik at blykulene ikke blir "sizet" i halsen/strupen/throat'en.

 

Jeg har jo endel .358 sizede blykuler og det er forsåvidt bare å ta det rolig og slipe til de lar seg presse igjennom med en finger.

 

Fordelen med denne metoden er at den ikke er kaliberspesifikk, slik at jeg kan bruke den på de andre revolverne mine også.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...