Jump to content

på banen med merkel helix og dentler montasjer


kilden

Recommended Posts

våren er i anmarsj så da er riflebanen stedet og reise.

med på tur merkel helix med 3006 og 223 løp

burris eliminator innskut for 3006 m demper (Hausken JD228)

meopta R2 innskutt for 3006 med demper

rimelig 1-6 x 25 sikte med grønnprikkstolpe innskutt 3006 uten demper (støkkjakt/skog)

cz american 6,5-55. bruker samme demper Hausken JD228

 

ammo er S/B for 6,5-55 med blyspiss. 223 S/B helmantlet 55 gr, 3006 er Remington corelockt 180 gr.

 

begge riflene er montert opp med dentler stålfester, cz er av typen vario (man kan tune grunnskinne etter kikkert)

 

skyter i benk så med bytte av løp og rifler og bruk av fire forsjelige kikkerter og av på med demper så oppnår jeg att alle skudd går i en grei samling satt til like under 9 tallet. dette viser att dentler montasjer og løpsbytte på merkel helix gir svert god repeterbarhet.

 

siden helixen har kikkertfeste på kassa må jeg bytte kikkert ved bytte av løp. Hadde det vert blaser kunne jeg bygget et system med samme kikkert for nnn antal løp, dette forde blaser har kikkert festet på løp.

CZ har dentler varioskinne. så jeg kan derfor ta kikkert fra helix 3006 rett over på denne rifla og ver i center.

 

så dere som bruker forskjelige kikkerter flere rifler. og bruker med og uten demper er det verd og merke seg festesystemet dentler. Google dentler Mounts eller sjekk opp på youtube.

 

mvh kilden

DVs jeg trenger ikke mer en en god kikkert for disse to riflene...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...