Jump to content

Zeiss V8 VS Swarovski z8i


villmannen

Recommended Posts

det blir gøy å se i det nye z8i siktet når det kommer i butikkene.men ut i fra

Spesifikasjonene tror jeg nok jeg hadde valgt Swarowski på begge alternativene..

 

1-8x24 pga det nye retikkelet der man kan bytte mellom vanlig lysprikk eller

Cirkel dot. Samt vekta, slike sikter bruker værtfall jeg på velbalanserte våpen til

Drivjakt å da vil jeg ha tyngdepunktet så nærme løpet som mulig og ikke mer vekt

Enn nødvendig..

 

På den store syns jeg det er bra att de har begynt så lavt som 2,3 i forstørrelse,

Jeg har mer brukt for lav forstørrelse enn høy. Det jeg ikke klarer å skyte på

18x hadde jeg neppe klart å treffe med 20x heller. Z8i er også her betydelig lettere

 

Jeg er ikke så veldig imponert over v8 igrunn, har sett litt i en kamerat sin 1,8-13,5x50

Å jeg syns ikke den er like skarp i kanten av bildet som det Swarovski z6i er...

Men litt mer tilgivelig på øyeplasering er den å har mye klikk om man har brukt for

Det på ett jaktsikte...

Link to comment
Share on other sites

Fasiten er det egentlig bare du selv som besitter. Ingen kjenner deg og ditt bruk og dine forventninger og krav til utstyr bedre enn deg selv! Til drivjakt ville jeg ha hatt kjapt et godt sikte, gjerne en Swarovski eller feks Zeiss V8 1.1-8x30. Når det gjelder skumring og type bøjakt, er jeg kanskje ikke helt enig med deg. For beste ytelse i skumring, snakker vi Zeiss Victory HT 3-12x56, Swarovki Z4i 2,5-10x56. Men det er selvsagt veldig kjekt med store muligheter med forrstørelse. Hvor mye det har å si vet jeg ikke. Avstanden gir jo svaret her.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...