Jump to content

Pussig Sakomontasje - noen som vet?


ko-stens

Recommended Posts

Fikk en finfin Karl Kaps med montasjer i posten i dag.

 

2015-12-30%2020.13.42_zpsw9fxoz97.jpg

 

Har akkurat lagt inn det samme i tråden om dette merket, men alle glor vel ikke innom der, så da får en dra i gang en kjapp tråd om montasjen til dette siktet!

 

Det har sittet på en Sako fra omkring 2000. Selgeren kalte den Sako Lux. Muligens mod 75? Uansett, den satt som spikret på veslefrøkna, Vixen'en, så jeg MÅ ikke gjøre noe som helst her, ser det ut til. Smekk på, og null justering før skytebanen ser det ut til.

 

Men, selvsagt blir en aldri helt 100 % fornøyd da... Siktet sitter høyt! Det er omkring 1 cm over løpet, og det blir litt mye. Vil gjerne ha det så lavt som mulig. Problemet er at jeg ikke har sett denne montasjen før. Det er ikke Optilock, såpass vet jeg. Kjekt å vite litt hva det er før en prøver å få tak i lavere ringer.

 

Dette vet jeg:

Montasjen passer rett i skråsporene, så det er spesifikt til Sako.

Det er ikke låsepinne på bakre base, men det er skruesperre på fremre.

Ringene skrus nedi basene, med skrue fra undersiden.

Ringene ligner på Leupold QRW, men det er jo ikke det...

 

Noen som har sett slike?

 

Edit: Har vært en tur nedi kjelleren og demontert litt. Kan i hvert fall si at Sakoringer ikke passer på basene. Ellers, det er skruer på begge sider av basene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...