Jump to content

MaKlick montage for Docter Red dot Sight lll?


webby

Recommended Posts

Hej SteinerBM (og glædelig jul)

 

Lyder flot... Kan du måske fortælle lidt mere om erfaringer og funktionen - også i felten? Præcisionen (tage af og sætte på)?

Hvilken base monterer du den i - den forreste eller bagerste (længst væk fra øjet)?

Hvor købte du den (ca. pris)?

Kan du evt. sende foto af den, monteret på riflen?

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Etter en lang stund så fant jeg denne montasjen i Tallin :shock: . Denne ble montert på en Merkel 961 som bindeleddet til en Docter III. Denne montasjen kostet 230 euro... Den er nå testet en del, først strammet iht brosyren, innskutt, testet og godkjent i alle grader. Jeg har blitt meget fornøyd med denne! Lav er den også.

Link to comment
Share on other sites

Webby; prøver meg på et dårlig bilde med mobilen her:

 

normal_DocterIII_MaKlick_1.jpg

 

Montert i fremre base som du ser (lengst vekk fra øyet). Kjøpte montasjen fra Vaabenhuset Nygård http://www.vaabenhuset.no/, hvis du klikker deg inn på fanen Mak montasjer finner du "MAKlick hurtigkobling for Docter sight på fremre base".

 

Jeg fikk en lokal våpenforhandler til å kjøpe inn både montasjen og selve Docter III'en, samt at han skulle montere denne. Ble ikke helt fornøyd med jobben han gjorde, jeg mener at den hendelen som svinger selve basen skal "helt fram" til du hører et klikk, da jeg fikk den var det litt for trangt og hendelen gikk ikke helt fram. Måtte dermed ta en siste finpuss selv med fila, forholdsvis enkel jobb! Veldig grei å ta av og på, merker ikke endring i treffpunkt. Litt mer knot å stille på dette siktet enn et vanlig kikkertsikte, du må løsne noen skruer for å stille treffpunkt, og feste disse etterpå...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...