Jump to content

Swazi vs. Ridgeline


Kolbe-Rolf

Recommended Posts

Uten å ha erfaring med nye Swazi ( de gamle med Gore-Tex har jeg kompiser som lovpriser) så puster nok den mebranen bedre enn Ridgeline Monsoon. Ridgeline Monsoon er suveren når det er skikkelig drittvær og tempen begynner å nærme seg 0.

Absolutt den mest vanntette jakka jeg har hatt (har hatt det meste av membrantyper) men lider nok litt av det når det kommer til pusteegenskaper.

Monsoon er topp jakke om aktiviteten ikke er høy og når drittværet setter inn :)

Link to comment
Share on other sites

Om membranen på siste utgave Monsoon puster endel bedre så er det bra jakke for penga :)

Spørsmålet er hva som er bruksomerådet.

Monsoon har alle handicap som de fleste anorakker.

Jeg liker lengden på den (spesielt bak), bra avtagbar hette (som gjerne kunne vært fastsydd)

Fint med neoprene mansjetter på armene men samler opp bra med vann på en dag med mye regn.

Jakka hadde vært MYE bedre om de hadde sett på andre fabrikanter og hatt vanntette glidelåser under armene

slik at det hadde blirr bedre luftemuligheter der.

Link to comment
Share on other sites

Hadde samme tanker som deg i vår.

Ventet til jeg nylig så at Swedteam kom ut med en lettvektsutgave. Dessverre begynte den å ta inn vann ved glidelåsen i front i helgen. Veldig fornøyd frem til da.

God erfaring med service og deres produkter. Så håper på at det er en feil og at jeg får ny tett anorakk snart.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...