Jump to content

Avtrekk sauer 202


gaupejeger

Recommended Posts

Jeg har 2stk Sauer 202.

Den ene er det direkte avtrekk på og den andre er det trykkpunkt på.

 

Skulle hatt de like på avtrekket.

 

hva skal jeg gjøre?

Sett den rifla du vil måle avtrekket av på høykant. D.v.s med munning opp mot taket.

Ta ei stor nok flaske som du binner en hyssing rundt halsen på. Den andre enden av hyssingen lager du ei løkke du trer igjennom avtrekkerbøylen slik at flasken henger i avtrekkeren på rifla. Ikke la flaska henge inntil rifla. Spenn opp sluttstykket. Fyll flaska så med vann inntil avtrekket slipper. Her er det viktig å ikke fylle for mye om gangen. Test deg litt frem og tilbake.

Når du har funnet tyngden løsner du løkka på hyssingen og flytter så flaska over til den andre rifle og knyter deretter samme løkke igjennom avtrekkerbøylen. Spenn opp sluttstykket og heng flaska på avtrekkeren. Går den av må den strammes. Henger flaska må den slakkes. Justeringskruen til avtrekket finner du inni magasinbrønnen mot avtrekket.

 

Det kan være at jeg har missforstått deg og du mener hvordan få f.eks trykkpunkt på begge. Da må det ene avtrekket byttes ut med nytt. Ca 1800 kr hos Magne Landrø. Tror det må en børsemaker til...

 

Espen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...