Jump to content

Trening av løshund


Griseflax

Recommended Posts

Hunden er knallhard i uttaket og henger ikke på. Forhånsdsvis ung og uerfaren enda heldigvis. Noen gode tips til hvordan man skal få trent opp ferdighetene? Hun er i kjempeform så er ikke derfor hund ikke henger på. Fikk endelig los idag men gidde seg etter få minutter, skal alltid komme på bakfælene sine får å se om jeg er der. Håper hun finner det ut selv etterhvert men kjempefint om noen har noen gode tips. Er ikke så lett å få det til å stå når hunden er gnellhard i uttaket :(

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Det jeg har gjort noen ganger i slike tilfeller, da bikkja gir seg altfor fort, er og ta hunden i bånd og spore etter, så,langt du gidder, gjerne en kilometer eller 2, for og vise bikkja at det er dette den skal henge etter..

Går utifra at du har hatt mange timer i skogen med bikkja, slik at den er skogsvant dvs, trygg

På og finne deg igjen.. Osv

Link to comment
Share on other sites

Ja har MANGE timer, og har alltid sittet der jeg har sluppet og vært tålmodig, så hunden vet jo alltid at jeg er der. Men skal ikke henge på.... Neste gang skal jeg prøve bandtipset. Hun går jo tross alt greit i bånd, men vært morro å få henne til å fungere som løshund også :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Etter elgjakta var ferdig 31okt kjøpte jeg actioncam. Sluppet MANGE ganger i Nov, og hun ser omtrent mer bak seg etter meg enn hun ser på elgene når hun finner dem. Prøvde sporetrikset alle gangene hun støkte ivei, og fikk etter hvert et par tilfeller hvor hun ihvertfall hang på et par kilometer, og fikk noen gangloser. Så tror nok det hadde noe for seg!

Skulle ønske hun var like jaktgæren som sin eier :twisted: Men kommer vel med åra for henne også, hehe-teller dager til neste høst allerede.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...