Jump to content

9.3x57 45 cm løp


optima

Recommended Posts

Dersom du bruker tunge kuler så vil du merke ganske lite tap. Se denne :

 

http://www.thetruthaboutguns.com/2013/1 ... -accuracy/" target="_blank" target="_blank

 

Nesten ikke hastighets tap på tunge kuler. Men jeg vil gjette at du får et snitt tap på rundt 30 m/sec sammenlignet med 57cm.

Jeg kan se om jeg finner noe data, da jeg kappet min. Ellers, husk du får noe mer smell og rekyl så det er viktig med en tung og god stokk.

 

 

En underøkelse fra 2003 viste at kalibere med høy utgangshastighet tapte mest på å kappe løpet, de med moderat hastighet tapte mindre, mange av ladningene med tunge kuler i 9.3 havner derfor under et tap på kun 10fps :

 

MV 2000-2500 fps, the approximate change in MV per 1" change in barrel length is 10 fps.

MV 2500-3000 fps, the approximate change in MV per 1" change in barrel length is 20 fps.

MV 3000-3500 fps, the approximate change in MV per 1" change in barrel length is 30 fps.

MV 3500-4000 fps, the approximate change in MV per 1" change in barrel length is 40 fps.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...