Jump to content

Leica Magnus vs Swarovski Z6I


Per Edvin

Recommended Posts

  • 1 month later...

Vurderte disse som kandidater til allroundsikte i sommer.

Endte opp med Kahles Helia 5, 1,6-8x42.

Klarte ikke skille dette fra Z6i, 1,7-10x42 da jeg prøvde de side om side.

Forskjellen var at Z6i har max 10x, mot Helia 5 sin 8x.

Noe som vippet det i Helia sin favør for min del var den mye smidigere løsningen på lysreguleringen.

Link to comment
Share on other sites

En kompis har en Magnus 2,4-16x56 som jeg har tittet litt i. Denne virker veldig fin synes jeg, men har ikke hatt anledning til å sammenligne direkte over lengere tid med min Z6i 2.5-15x56. Jeg føler dog at jeg ville ha valgt Z6i'en igjen om jeg skulle ha kjøpt på nytt.

 

Jeg har også en Z6i 1,7-10x42 som jeg er enormt fornøyd med. Den oppleves som vanvittig fleksibel, og skal ikke byttes ut med det første. Jeg vet ikke om lysstyrken er værre eller bedre enn Magnus i denne størrelsen, da jeg ikke bruker denne kikkert i veldig mørke forhold uansett, men jeg tror egentlig at mine øyne (og ikke minst min egen komfortgrense mtp å skulle finne igjend et jeg har skutt etc.) i de fleste tilfeller setter grensen før kikkerten gjør det.

 

Er veldig fornøyd med Z6i'ene mine, og har i det siste kvittet meg med en del Zeiss V/HT'er da jeg opplevde at det i praksis oftest var Z6i'ene som ble med ut på jakt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...