Jump to content

Hei. subsonic til 308. ladedata n340?


hunter97

Recommended Posts

skal begi meg utpå subsonic 308. har fått det til med 30-06 og n340 men har noe n340 igjen og vil bruke dette opp i 308. ladedata noen? skal brukes på gås. 100 meter burde gå fint med detta? 146 grain nato kule har jeg også så har jeg 200 grain jaktkule. 0m noen har erfaring :)

Link to comment
Share on other sites

Dette temaet har blitt diskutert før, her er noen linker:

viewtopic.php?f=17&t=27503

viewtopic.php?f=17&t=89069&view=previous

viewtopic.php?f=17&t=81518&hilit=308

 

Jeg bruker 9 gr N32C og 190 gr blykule, synes dette gir best resultat. Vet det er mange som ikke liker manlete kuler i Subsonic.

Det blir best resultat å bruke en kronograf slik at du er nærmest mulig 340 ms, men ikke over. 320-330 synes jeg gir best presisjon.

Husk å prøve å være over 30% fyllingsgrad. Leste en plass at dette gir mindre sjanse for sekundær detonering.

 

Disclaimer:Som vanlig, bruk av ladedata skjer på eget ansvar.

Link to comment
Share on other sites

landet på 7 grains et grain lavere enn 30-06en med nato kule. skal funke greit til gås får jeg håpe. helmantel og hodeskudd så detter det meste :). bare sånn wild guess at jeg gikk på 7 grains. gidder ikke lavere med tanke på kule setter seg fast i løpet opplegg.. er en flokk med gås på 20 stykker som er tamme nesten...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...