Jump to content

Utstilling med NES


Hunter aja

Recommended Posts

Hei kammerater :D

 

Har et spørsmål anngående utstilling.

Planen var å delta på ei eller flere utstillinger på før julsvinteren.

Men nå har min Nes (Norsk elghund sort) blitt rød i pelsen, er vist et vanlig problem.

Vil dette medføre at en eventuelt 1.premie ikke er oppnåelig?

Noen som har erfaring med det?

 

På forhånd Takk :D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Det kommer helt an på dommeren hva h*n foretrekker. Men står det mellom din og en annen hund i konkurranseklassen så vil nok den andre trekke lengste strået.

 

Hva slags for gir du hunden - LABB? For det er velkjent at LABB gir rødskjær i pelsen.

 

Det som kanskje kan hjelpe er om du bader og børster vekk gamle hår. Dessuten - er utstillingen innendørs vil ikke rødskjæret vise så godt.

Link to comment
Share on other sites

Det kommer helt an på dommeren hva h*n foretrekker. Men står det mellom din og en annen hund i konkurranseklassen så vil nok den andre trekke lengste strået.

 

Hva slags for gir du hunden - LABB? For det er velkjent at LABB gir rødskjær i pelsen.

 

Det som kanskje kan hjelpe er om du bader og børster vekk gamle hår. Dessuten - er utstillingen innendørs vil ikke rødskjæret vise så godt.

 

LABB brukte jeg tidligere men da så hunden ut som en rødrev :shock:

Nå bruker jeg noe som heter sportsmix premium.

Når jeg startet med dette foret kom rødfargen bort men nå er den tilbake.

Skal prøve sportsman pride,har hørt det skal være bra.

 

Var på jaktprøve før elgjakta startet, dommeren jeg hadde er svarthundoppdretter.

Han sa pelsen så fin ut selv om men var litt rød.

Det kunne komme av bytting av sommerpels, ment han.

Link to comment
Share on other sites

Amigo har rødskjær på ørehårene - de napper jeg bare vekk. Det er gamle hår som ikke ramler vekk av seg selv. Og sommerpels kan så absolutt være en del av bildet; dersom du bader hunden og shamponerer godt så vil den døde pelsen ramle fortere av.

 

Sportsmans Pride bruker jeg og har bare godt å si om det.

Link to comment
Share on other sites

Amigo har rødskjær på ørehårene - de napper jeg bare vekk. Det er gamle hår som ikke ramler vekk av seg selv. Og sommerpels kan så absolutt være en del av bildet; dersom du bader hunden og shamponerer godt så vil den døde pelsen ramle fortere av.

 

Sportsmans Pride bruker jeg og har bare godt å si om det.

 

Jeg får prøve en runde eller to med shampoen da :D

 

Hvem er det som selger Sportsmans Pride?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...