Jump to content

Første hagle!


Andersenm

Recommended Posts

Hagla må passe.

Det er viktig og prisen spiller ingen rolle.

Hvis du finner en brukt Baikal som passer for tusenlappen, kan du kjøpe ammo for resten av penger og trene mye.

Når du har skutt lerdueammo for 9000 vet du selv hva du trenger og om du vil bytte til en annen våpen.

 

Hvis du bruker søkefunksjon finner du mange andre svar.

Link to comment
Share on other sites

Viktigste er å finne en hagle som passer til deg. Om du har råd til det, så velg et kjent merke som f.eks browning, beretta, remington eller lignende. De er annerkjente merker og det er lett å skaffe deler til dem. De fleste børsemakere har også svært god kunnskap om disse merkene.

 

De billigere variantene på markedet i dag har ikke samme mulighet for å bytte slitedeler som f.eks en Beretta. Det finnes mye bra på bruktmarkedet og er du heldig kan du få en Beretta 686 helt ned mot 8000 kr.

 

Personlig jakter jeg med en Beretta fra 1972, den kjøpte jeg brukt for 5000 kr (mener jeg det var).

 

Ser at Baikal nevnes og det er jo en helt grei hagle. Den er litt tung og "klumpete", men får jobben gjort. Personlig har jeg fått sansen for Churchill haglene som Jakt og Friluft selger. De koster vel mellom 5000-8000 kr. Har to kamerater som både jakter og skyter konkurranser med disse. Jeg har fått prøve dem ved flere anledninger og de virker veldig gode.

 

Mitt råd er at du prøver litt forskjellige hagler innenfor budsjettet ditt og at www.finn.no kan ha mye bra brukt.

 

Lykke til !

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...