Jump to content

ladedata 375H&H


boeingdriver

Recommended Posts

skal lade 375H&H med Barnes 270 grains kule og er nybegynner og lurer på hvilken ladedate man skal bruke, ser på en svensk side robsoft.nu at de bruker vithavouri N540 som gir 860m/sek! til sammenligning på vithavouri sin side er utgangshastigheten langt lavere med samme krutt men det skyldes vel mindre kruttmengde. Hva er optimalt? skal jakte elg, høy eller lav utgangshastighet?

Link to comment
Share on other sites

Hei,

 

jeg har ikke lade blokken min forran meg akkurat nå, og vil desverre ikke ha tilgang på den før om en 10 dagers tid.

Men jeg mener jeg ladet meg opp til 76 gn N540 med TSX og 78 gn N540 med banded solid - ca. likt på 100 meter.

Upåklagelig precissjon i Sauer S202 TD og Blaser R8 proff. Eigeren av blaseren klarte 5 skudd i samme klyse på 100 meter. C.o.a.l. 90 mm. Hastigheten husker jeg ikke, men den banded soliden går glatt gjennom en meters furu stamme. Blaser kombinasjonen ble benyttet på afrika jakt. Gjennomskyting på allt unntatt bøffel - bøffelen fikk først et side skudd med TSX, så er front skudd i nesa med solids.... Han skjøt også et rådyr med TSX'en - flott slakt, ingenting å skjemmes over.

 

Jeg skjøt to små hjorter på 110 meter med Remington core loced med .375'en det ble ikke gjennomskyting en gang, men en diger soppformet klump som hang i skinnet på motsatt side -de hadde ekspandert til det dobbelte og vell så det. . . TSX derimot går rett igjennom, ingen energi går med på å deformere selve kula til sopp.

 

M.v.h.

 

Kay

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...