Gaukstad Posted October 16, 2008 Share Posted October 16, 2008 Lurer på om noen har anbefalninger til hvilke kuler jeg skal velge. På storvilt bruker jeg Norma Oryx, mens på rypa bruker jeg Sierra 9,1 g helmantel. Finnes det noen bedre alternativer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Outback Posted October 16, 2008 Share Posted October 16, 2008 Til storviltjakt har jeg brukt 140grs Rhino og North Fork og har ikke noe negativt å si om dem. Begge disse kulene holder godt sammen, har god presisjon og gir fine slakt. Til rypejakta har jeg lada med 100grs Lapua FMJ. Denne har jeg bare gode erfaringer med. Presisjonen er strålende og den skyter ikke fuglen i filler Om dette er noe bedre enn det du bruker vet jeg ikke, men jeg har i alle fall gode erfaringer med kulene som er nevnt over Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WinchesterM94 Posted October 16, 2008 Share Posted October 16, 2008 Lurer på om noen har anbefalninger til hvilke kuler jeg skal velge.På storvilt bruker jeg Norma Oryx, mens på rypa bruker jeg Sierra 9,1 g helmantel. Finnes det noen bedre alternativer? Hvorfor ikke bare fortsette og bruke dette? (hvis de funker i utgangspunktet?) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts