Jump to content

Franchi Intensity


Jorry

Recommended Posts

Hei

 

Noen som har erfaring med dette våpenet?

 

Veksler den alt av ammo(leirdueammo så vel som jaktammunsjon)?

 

Hvor stor magasinkapasitet er det?

 

Hvordan er følelsen av våpenet,mye plast og slark?

 

Jeg veier bare mulighetene mot hverandre siden jeg er ute etter ny jakthagle etterhvert :) Jeg vet at mange mener 12/89 er oppskrytt, men den diskusjonen trenger vi ikke (nødvendigvis) ta her :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en slik en jeg kjøpte i våres.

Magasinkapasitet er 4+1.Trenger du mer får man kjøpt mag extension kits.

 

Veksler strøkent med 24 grams leirduepatroner.Forskjefte er noe slarkete,men ikke sånn at det er plagsomt.

Når det er sagt så har jeg også ei beretta O/U og kvalitetsfølelsen på disse kan ikke sammenlignes.

 

Jeg skyter nesten uforskammet godt med børsa rett utfra esken,så jeg er veldig godt fornøyd foreløpig.Fortsetter godfølelsen med halvauto så kan det godt hende det havner en Benelli i skapet etterhvert også.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, høres fristene ut [sMILING FACE WITH SMILING EYES]

 

Har fått prøve en Benelli m2 noen serier på skytebanen, og det gav definitivt mersmak. Jeg ser spesielt på Intensityen pga muligheten for 12/89 samtidig som man får et relativt lett våpen (3,2kg).

 

Franchi bruker også samme rekyldrevne lademekanisme slik at man sparer selve mekanismen for kruttelam og avgasser [sMILING FACE WITH SMILING EYES]

 

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...