Jump to content

Pistolgrep - Friksjonsmønster


Marlinman

Recommended Posts

I samband med Mauser LTR prosjektet funderar eg på noko som kan betra friksjonen på pistolgrepet. Det er ikkje aktuelt med nettskjæring. Eg har eit Morini skjefte til ein .22 pistol som har ei overflate med ein grov struktur som gjev god friksjon.

 

Er det nokon som skjønar kva eg er ute etter og har tips til korleis dette kan lagast? Kanskje det er mogeleg å "prikka" med ein svipenn? Tips vert mottekne med takk.

Link to comment
Share on other sites

Hadde for en tid tilbake en Baikal luftpistol, izh46m. Skjeftet på denne var glatt som få.

 

Jeg brukte rett og slett en kraftig 100W loddebolt og svidde inn mønster i pistolgrepet, funker som F! Pent ble det jaggu også. Tok meg ca 1 time å svi, med en kraftig loddebolt er ikke dette noe problem. Om du har tilgnag til svipenn av den gode gamle glødetrådtypen, vil det sikkert bli enda bedre. De svipennene de har på biltema mm som ser ut som en loodebolt, tror jeg ikke blir kraftige nok...... Du kommer til å sitte i en evighet pr svipunkt med de pennene

Link to comment
Share on other sites

Merkelig, har gått i akkurat de samme tankene selv! :) Har en CZ salongrifle som ikke på noen måte virker glatt, men som jeg hadde tenkt å gi litt særpreg ved å "mønstre" pistolgrep og forskjefte. Så faktisk på den svipennen de har på Biltema, og der følger det med mange slike spisser med ulike "stansede" mønstre som sikkert hadde fungert. Men....det er mulig denne pennen ikke har effekt nok på såpass harde trebiter som det man finner i en riflestokk. Akkurat det tenkte jeg ikke på....men jeg er fortsatt fristet til å prøve :)

Link to comment
Share on other sites

kan nesten garantere at den billige svipennen hos biltema ikke funker, isåfall vil det ta laaaaaaaaaaaaaaaaaaang tid.

 

Kjøpte som sagt en loddebolt til 99- på biltema (80W var den , ikke 100w), funker som F, svidde i treet straks jeg begynte presse.

 

Noen bilder av resultatet, pistol fikk meget godt grep etter dette:

 

normal_pistol1.jpg

 

normal_pistol2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...