Jump to content

Problem: Magasinet detter litt ned ved skudd


Slegga1

Recommended Posts

Hei og hjelp

Har en remington 700 sps dm.

Problemet er: hver gang jeg trekker av et skudd, så synker magasinet 2-3 mm i bakkant. :shock:

Dette fører til at sluttstykke ikke tar tak i ny patron ved lading.

Så foreløpig har jeg løst det ved at jeg bare klemmer inn magasinet etter hvert skudd.

Men det er pokkers irriterende.

Hvis jeg fyller opp magasinet og lader om uten å trekke av, er det ikke noe problem.

 

Rifla er ikke gammel, kjøpte den ny for 2 år siden hos jakt og friluft.

Jeg tok opp problemet når jeg hadde rifla inne til service (reklamasjon rem avtrekker problem)

Men sliter fortsatt.

Noen som har noen bra tips?

Takker og bukker

Link to comment
Share on other sites

Kan høres ut som om låsen som skal holde magasinet har ei slapp fjær, eller at låsen har litt avrundede kanter, så den akkurat glipper i rekyl, men ikke når du bare bruker bolten og tømmer uten å skyte.

 

Har du testet med et annet magasin? Hvis det ikke hjelper, er det trolig at feilen ligger i låsingen i rifla, enten fjær, eller "kantene" som gjør selve låsingen.

Link to comment
Share on other sites

Har du forsøkt med et annet magasin?

 

Det beste tipset jeg kan gi deg er å reklamere på nytt til de utbedrer problemet. Det bør være liten tvil om at et gevær er ment å vare vesentlig mer enn to år og dermed utløser fem års reklamasjonsrett. Dersom det viser seg at det er noe galt med magasinet KAN det hende det er å betrakte som slitedel slik at det kun kan reklameres på i to år.

 

(Lov om forbrukerkjøp, §27).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...