Jump to content

remington 870 wingmaster


rugerranchrifle

Recommended Posts

Hei.

 

Har nylig kjøpt meg en remington 870 wingmaster med en polychoke på løpet, jeg lurer da på om det er trygt å bruke stål leirdue patroner i den?

har også noen mirage tinnzink patroner som jeg også lurer på det er trygt å bruke?

 

Har prøvd å funnet ut når den ble lagd, og etter det jeg har funnet ut ble den mest sannsynlig lagd i 1962.

 

takker for svar :)

Link to comment
Share on other sites

Hei,

 

Det sies at lerdueammo kan skytes i de fleste hagler. De er såkalt CIP merket, noe som antyder trykket som brukes. En lerduepatron vil nok ikke generere mer trykk enn en god gammeldags jaktpatron i bly.

 

Zinc er jo bløtere enn stål, så det burde heller ikke være noe problem. Jeg har selv en hagle fra 1969 og den skyter jeg lerduepatroner, Hevishot og det hele med. Jeg fikk denne haglen trykktestet for stål hos Gressvik i Askim. Jeg kan anbefale deg å gjøre det samme.

 

Remington 870 serien er jo også kjente for å være hagler som tåler en del. Jeg har også en 870 Express og den har jeg matet med alt mulig.

 

Det du skal være oppmerksom på er at trangboring ikke bør være mer restriktiv enn halv. Så lenge du holder deg på Cylinger, Improved Cylinder og Modified choker så skal det gå bra med lerdueammo.

 

Jeg kjenner derimot ikke til disse polychokene, så der må du sjekke ut litt selv. Anbefaler at du hører med en børsemaker. Om du bor i nærheten av Oslo, så kan du stikke til Intersport i Bogstadveien, XXL i Sandvika, Løvenskiold skytesenter eller dra til børsemakeren til Gressvik i Askim (anbefales for trykktest).

 

Lykke til !

Link to comment
Share on other sites

"Standard Steel/High Performance Steel ammunition and proof chamber pressure.

 

CIP sets two levels of chamber pressure for steel shot classification and proof: Standard Steel Shot and High Performance Steel Shot. The Standard Steel Shot has a maximum average pressure of 740 bar (10,733 psi). This maximum average is below the limit for all 12 gauge shells (11,500 psi) in the United States – lead and steel. The proof level for Standard Steel Shot, 1,200 bar (17,405 psi) is also below the proof level of all 12 gauge guns (lead and steel) in the United States.

 

The High Performance Steel Shot has a maximum average pressure of 1,050 bar (15,229 psi). This maximum average is significantly higher than all 12 gauge shells in the United States – lead and steel, even including the new 3-1/2” loads. The proof level for High Performance Steel Shot, 1,370 bar (19,870 psi), actually falls right in the middle of the United States proof load specification (19,000 to 20,500 psi). Note that from a SAAMI standpoint, this CIP High Performance proof level is low for the actual working pressure of the service loads (see Diagram 1).

Maximum Velocity

 

CIP sets a maximum velocity for each of the steel shot levels; 400 m/s (1,312 f/s) for Standard Steel Shot, and 430 m/s (1,410 f/s) for High Performance Steel Shot. SAAMI has not limits on velocity. Since chamber pressure is established at time of loading, for ANY shot weight load, the stress on the chamber applied by the cartridge is established and controlled. In studies conducted over the last 25 years, it has been found that stress to the choke and choke tubes will generally increase with velocity. However, the amount of stress is actually controlled by the complete cartridge system, most importantly the steel shot wad design. From a SAAMI/United States perspective, velocity is independent of chamber stress as long as the pressure is controlled properly, and damage to choke tubes cannot be controlled by velocity alone since wad design is the significant controlling parameter."

 

slappe lerdue patroner ergo, ikke 1050bar t3 highhh speeeed

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...