Jump to content

min lille test av swarovski el range.


wobbern

Recommended Posts

med fare for å tråkke mange på beina så vil jeg fortelle om min lille erfaring med el range 10x42

jeg har lenge hatt lyst til å kjøpe meg en el range og var så heldig å få prøve ett eksemplar en ukes tid.

har i dag en Nikon kikkert som heter sporter i 10x42 som jeg sammenlignet med. dette er en veldig billig kikkert som jeg egentlig har vært fornøyd med men fristelsen for en håndkikkert med laser var stor.

jeg testet disse kikkertene opp i mot hverandre i mange forskjellige lysforhold. ingen tvil om at swaroen er klarere og skarpere enn Nikon men jeg syns forskjellen var liten. i skumringen var det merkbart forskjell men ikke så mye som jeg hadde trodd.

jeg hadde håpet att det var større forskjell på kikkertene slik att jeg kunne forsvare og kjøpe en slik. hadde mange runder med meg selv og endte opp med å ikke kjøpe.

mulig det er øynene mine som er rare men jeg syns ikke den prisforskjellen var verdt det.

hvis man måler disse kikkertene i laboratorier så er det sikkert et hav av forskjell, men til praktisk bruk så syns jeg forskjellen var for liten til å forsvare dette kjøpet.

 

det blir en liten leica lasermåler i stedet så beholder jeg Nikon en stund til.

 

bare så det er sagt så har jeg z6i 3-18 x50 på rifla og er storfornøyd med den.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...