Jump to content

Klikk


SigurdS

Recommended Posts

Hei,har et spørsmål om Vixen 222, to helger nå så har jeg hatt en på bana som har en gammel Vixen, vet ikke modell nr. han sliter med en del klikk både fabrikkammo og hjemmeladet, jeg så det var skrue bakerst i bolten, er det en stilleskrue eller for demontering? Ser jo at det er mye svakere innslag i hetta ved klikk en ellers. Håper noen kan hjelpe.

 

 

Sjøl har je Tikka 65 9,3-62 og CG 1900 Sporter 6,5-55

Link to comment
Share on other sites

Start med å se på tennstiften i nedspent tilstand, den bør være pent avrundet (min Vixen var paddeflat av en eller annen merkelig grunn) og stikke ca 1-1,5mm ut. Skruen i bakkant lar deg justere lengden, er den flat kan du justere det med en fil og smergel. Enkleste triks er å spenne tennstiften i en drill.

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Jeg har en Vixen som ikke liker cci BR hetter når det er kaldt.

Jeg misstenker at fjæra har gjort sitt siden 1976.

Jeg løste dette enkelt med federal hetter som er av de mykeste.

Da får jeg tenning i -25C når våpen og ammo har samme temp.

Jeg har bestilt ny bakdel hos Sako, da stift og "det svarte" leveres som 1 del komplett.

Ikke begynn og dra i fjæra fordi du ødelegger den.

En kompis i laget har samme vixen som meg 78, men den har mye fjær igjen og tenner alt av hetter uansett temp.

Jeg ble litt irritert når jeg oppdaget dette, men Federal hetter ble løsningen min.

 

Mvh

Jonas Lunde

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...