Jump to content

Pumpehagle på fly


8x54

Recommended Posts

Har ei pumpehagle av typen Remington 870 som jeg vurderer å ta med på jakt i utlandet.

Er det noen som har erfaring med hvordan denne lovlig kan medbringes på fly? Det er jo slik at vital del skal oppbevares i annen innsjekket bagasje enn våpenkofferten. Pipa er jo den vitale delen som er lettest å demontere på denne type hagle, men er det lov å plassere pipa i annen innsjekket bagasje eller er det krav til at også pipa må befinne seg i våpenkoffert godkjent for flyfrakt?

Dersom to reiser sammen, kan jeg da plassere min pipe i kameratens våpenkoffert og han plassere sitt forskjefte i min våpenkoffert (sammen med resten av min pumpehagle)?

Eller er det andre måter å gjøre dette på?

Er takknemlig for gode tips.

Link to comment
Share on other sites

Nå er det vel ikke noen spesiell typegodkjennelse av kofferten du skal pakke et våpen i for flyfrakt, svjv.

 

Når det gjelder å pakke delene i hverandres kofferter så er det uproblematiske, i hvertfall så lenge dere reiser sammen. (Men husk bl. a. at norske ulånsregler ikke nødvendigvis er de samme som i landet dere reiser til)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...