Jump to content

Petit VS Fauve


cbergstrom

Recommended Posts

God kveld.

Lurer på å kjøpe familie/jakthund. Hovedsakelig til rådyr, men er noe hare her også.

Har lest mye godt om Basset, og har derfor en del tanker rundt dette.

Har sett for meg at det er en Basset jeg skal ha men, usikker på om det blir Petit eller Fauve.

Har tilgang på flere små vald og er ute etter en som ikke jager rett ut og følger etter til neste kommune.

Har lest mye og vis jeg har forstått det rett gir ofte en Petit seg først. Men noen ulemper med pelsen.

Jager Fauven mye lenger?

Kom gjerne med innspill :)

Link to comment
Share on other sites

Det er det nok ingen fasit på.Varierer fra individ til individ og ikke så mye rase.Jeg har en Fauve som legger av når det drar ut og stort sett gir seg når losen har vart i 30-40 min.Men det kan nok påvirkes ved å begynne å skyte sent i losen,uten at jeg ønsker det.Hun er like ivrig til å finne noe nytt etter en slik los,så for meg gjør det ikke noe.Velg valp etter gode og premierte jaktlinjer, Petit eller Fauve spiller ingen rolle spør du meg.Topp familiehund, men vær obs på at det finnes noen slow starters i de rasene.Så ikke avskriv bikkja som ubrukelig hvis hun ikke søker og jager det første året.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...