Jump to content

Sako 75 IV og Aimpoint H30S


Davy

Recommended Posts

Har nettopp kjøpt en Aimpoint H30S til kombien.

Men... jeg lurte på hvordan det ville gå med å montere den på Sakoen i 30-06 (ved behov). Tror det kan bli litt knapt mellom ringene siden max avstand er oppgitt til 118 mm for kort utgave av Aimpointen. Har målt med skyvlelær at det er 115 mm mellom ringene på Optilock ringene som står på Sakoen nå. Men da dekker ringene skravurfeltet som er teipet på aimpointen.

 

Burde jeg gått for optilock extended baser for å få noen mm ekstra?

Er det noen som vet hva avstanden mellom ringene blir med extended base?

Vil Aimpointen være for langt fram slik at avstanden til øye blir for stort?

 

Mange spørsmål, muligens at jeg skulle gått for lange utgave heller....

Takk for svar.

Link to comment
Share on other sites

Ja, dette er korte kasser som ikke har behov for extension ringer. Men leupold QR sin extension ringer kan være løsningen for deg. Jeg har prøvd de fleste kikkertmontasjer tilpasset Sako og synes QR er den beste-fleksible og rimeligste ringene. Har kjørt to sikter på sakoene- aimpoint og kikkert for skyting i skumring. Qr har vært stabile og ikke gitt noe tull.

Link to comment
Share on other sites

Takk for tipset. Hadde ikke tenkt på andre merker. Optilock montasjen er kanskje litt massiv og ikke fullt så smekker. Liker at det er plast mellom ringer og kikkert. Snakket med J&F og de hadde montert flere H30S på rifler med lang låsekasse, de mente at dette burde gå bra. Jeg skal sjekke ut QR.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...