Jump to content

Kvalitet Burris opptikk


Eriksjon

Recommended Posts

eg ville vel samanlikna med bushnell. heilt greie kikkerta til ein grei peng. ekje på nivå med noke som er europeisk. men dei kosta stort sett det dobbelte. testa burris four x longrange 3-12x56 med lys mot to europeiske i skumring.

 

det som var forskjellen var at dei to andre kikkertane var klare i heile siktebildet, men burrisen vart veldig kornete i kantane.

 

forholdsvis minox Z5I 3-15x56 med lys liste pris 12990kr (nordskog as)

og meopta R1 3-12x56 uten lys liste pris 6399kr (sportsbutikken)

 

testa kikkerten fordi eg skulle kjøpe meg kikkert til tikkaen og fekk låne med meg burris-en og minox-en frå forhandlar og endte med å kjøpe minox. (meopta-en er på rem 700 mi)

 

er stort sett i skumringa det har noko å seie for dei ekstra tusen lappane du legg med for ein kikkert

 

burris = heilt greit

Link to comment
Share on other sites

Jøss!! Her var det mye negativt om Burris.

Jeg har kjøpt optikk fra øverste hylle og har alle siktene i Zeiss sin Fl serie fra 4-16x50 til 6-24x72.

Jeg har også en Burris Euro Diamond i 2,5-10 50.Denne har balistik mildot retikkel i og det stemmer med balistikken på min 200gr Sierra kule i 300 Win mag.Denne samenligna jeg med en Khales i samme størrelse og fant dem gjevne når de ble samenligna i mørket.Jeg sier ikke at en Burris til 5000 kan matce en zeiss 6-24x72 i skumring men dassrull effekt har i allefall ikke min selv om den skrues ned til 2,5x.Derimot mitt S&B PMII 5-25x56, der er det dassrulleffekt i bøtter og spann.Dette siktet koster 20k +.Nå er jeg usikker på om Burris Euro Diamond er den samme som Four X modellen.

Jeg har også en Burris Tactcal 1,5-6x42 med et spesielt opplyst retikkel som matcher nato ammo i 308. ut til 1000meter.Dette står på en HK 770 halvauto og er brukt på elgjakt.Dette siktet liker jeg så godt at jeg har bestilt et till,Jeg har en Zeiss 1,5-6x42 men foretrekker Burrisen.

Sammen med Leupold synes jeg man får mest kikkert for pengene om man velger en Buirris :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...