Jump to content

ACTIONKAMERA DS 40 1080P erfaringer? Andre actionkamera?


cha

Recommended Posts

Når får man vel Contour Roam 2 for under tusenlappen og de har iallefall nok fartstid til å vurderes. Fikk selv tak i contour +2 meget billig på obs (nedsatt fra 3000 til 1000), men den har ikke betydelig bedre bildekvalitet. I tillegg har den dårligere mikrofon, og tåler mindre vann enn Roam 2 (fulgte riktignok med undervannshus)

 

Det kameraet du spør om har jeg ikke prøvd, men jeg kan ikke tenke meg at det er revolusjonerende forskjeller på disse actionkameraene. Jeg vet ikke hva du tenker å bruke det til, men selv på haglejakt så har de et forholdsvis begrenset bruksområde. På gåsejakt passer de utmerket, men i det byttet er på lengre hold en 20 meter, så gjør vidvinkellinsa at man kun ser et punktum i det fjerne.

 

Jeg tipper flere og flere vil etterspørre kamera med telelinse/ zoom til å ha på børsa, mens de klassiske actionkameraene heller brukes på hodet for å få med seg omgivelsene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg overdrev kanskje litt, men på f.eks skogsfugljakt hvor det er mye forstyrrelser i bakgrunn vil man ikke se spesielt mye over 15 meter. Skal du jakte rådyr med hagle vil du selvsagt se dyret ganske greit, men kanskje ikke så mye man håper på. Haren blir jo tidlig hvit, så her passer det nok også bra. På andejakt (det er vel ganske åpent?) vil du også få greie bilder.

 

Her er noe jeg filmet med contour roam 2 i fjor, hvor da spesielt klippene hvor jeg har kameraet på hodet er interessante for din del.

" target="_blank

 

Sammenlignet med den oppgraderte versjonen contour +2 som jeg har brukt i år, så er det ikke store forskjellen i bildekvalitet.

" target="_blank

 

På den siste videoen står ikke kameraet mer en 4-5 meter bak oss, så da skjønner du kanskje at man ikke vil se stort hvis man skyter på mindre fugler i fart som ikke har himmelen som bakgrunn.

 

Fant også en video av noen som skyter en hare, så du kan jo vurdere selv.

" target="_blank
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...