Jump to content

Walther SSP-E


Vapor

Recommended Posts

Er det noen som har erfaringer med Ssp med elektronisk avtrekk? Har hørt rykter om at enkelte har problemer med at den fyrer av dobbelskudd. Er dette noe som kan justeres bort? Pardini hadde vel ingen suksess med sitt elektoniske avtrekk, er det bedre å gå for en Ssp med makanisk avtrekk?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har skutt ca 3000 skudd i min uten noe som helst trøbbel med elektronikken. Synes også det er digg med "set it and forget it" - aldri skruer som løsner og avtrekk som endrer seg over tid. Har ikke hatt noe annet trøbbel heller, men du må være nøye med at du lader magasinet riktig. Er en grunn til det følger med et eget ark som beskriver riktig og gal magasin-mating. Og den liker ikke å være møkkete, men det tror jeg gjelder de fleste matchpistoler.

 

Du må tåle at alle lurer på hvorfor du har på blålys, og at de ringer deg for å høre om bluetooth'n i pistolen funker :) Dessuten har jeg klart å stå på standplass og har glemt å slå på pangen. Ikke godkjent funkefeil for å si det sånn :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jeg skjøt min SSP-E første gangen i dag. Fantastisk pistol. Og helt rått med elektronisk avtrekk. Det blinka blått på hø side en del, mange som lurte, noen trodde til og med gunnern var en "dummie" :) Hehe

 

Det er et eget info skriv ang det som trådstarter spør om, mtp "dobbelt-skudd". Det er fordi man selv har justert avstanden fra trekket til faktisk fyring som for lav. Det er ikke et problem hvis avstanden er lang nok. Min har blitt skutt av Mr. Kloker i Walther. Den er også tuna fra fabrikk, og det er 5 innertiere fra 25 meter. Blinken han skjøt på fulgte med. For meg i dag med første skyting, fungerte dette godt nok til at jeg ikke gadd å bruke tid på å stille siktet. Men det er et hav av innstillings-muligheter.

 

Det eneste det ikke står noe om i manualen, er om det kan være ødeleggende for pistolen å trekke av uten klikk-patron i kammeret. Man har "elektronisk klikk" når sikringen er i safe mode for treningens skyld. Pga dynamikken i pistolen, stopper ikke sleiden i bakre posisjon når man har skutt siste skudd. Så man må dra sleiden bakover, fjerne mag (toppen av pistolen), og så dra sleiden fremover igjen. Dette betyr at pin etc blir stående klar for fyring igjen. Eneste måten å få denne i hvileposisjon igjen, er å trekke av. Hvis noen vet om dette er skadelig for pistolen, så er det fint om noen vet hvordan man skal løse dette (om det er helt nødvendig med en klikk-patron).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...