Jump to content

7mm-08 improved


bransern

Recommended Posts

Trenger litt hjelp her.

Jeg kjøpte meg ei Redding type S bushing style neck sizing die ifra Midway her om dagen. Fikk den i posten etter noen dager. Da jeg hadde skyteformen noen hylser, og skulle lade døm oppigjenn så viser det seg at den fordømte dia ikke er komplett. Det mangler en bushing som strammer halsen. Sitter nå på nett for å bestille bushing, men er veldig usikker på hvilke dimensjon jeg skal velge. Kaliberet er jo 284. Men skal bushinga være i samme dimensjon??? På forhånd takk for svar

Lars christian

Link to comment
Share on other sites

http://www.redding-reloading.com/online ... ange-chart

 

 

Det er vanlig å måle utvendig diameter på hylsehals med et mikrometer på noen ferdig ladde patroner, deretter trekke fra 0.001"-0.003". og bestille bushing ut ifra det.

 

Jeg brukte denne metoden i .30, og det fungerte fint for meg. Merk at målet kan variere fra hvilken kule og hylse du bruker. Derfor kan det være kjekt å bestille en 3-4 forskjellige så du kan prøve deg fram :)

 

Jeg sitter ikke på noen 7mm-patroner selv, så om noen gjør det kan de kanskje ta et mål for deg og gi deg en pekepinn.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...