Jump to content

Hammerli sp20 RRS og grep


Feltskytern

Recommended Posts

Jeg har kjøpt en brukt Hammerli Sp20 RRS med Large grep (ikke tregrep). Dette har blitt pusset litt på, og føler ikke at det ligger helt skikkelig i hånden. Har prøvd en i klubben som har akkurat samme pistol med Largegrep og bruker maks innstilling opp på begge, og hans føles en del mer tight og fint i hånden.

 

Finnes det noen alternativer til å bygge opp grepet på noen måte, eller anbefales det å kjøpe nytt grep. Vurdere litt å kjøpe samme grep nytt (large), eventuelt om en kan kjøpe medium. Slik det er nå så føles largegrepet bra ut når det ikke er pusset ned. Ellers er innstiling max opp på både min og han i klubben som har det samme, men det føles ihvertfall riktig.

 

Hvem selger nye grep i Norge?

 

Erfaringer på dette kommer med mange takk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener å huske å ha lest at Walther gjorde om på størrelsene på SP20-grepene slik at det som tidligere var medium ble til large (eller var det omvendt?), så det er mulig at de to L-grepene ikke er like store i utgangspunktet.

 

Jeg ville ha prøvd å bygge opp grepet med sugru e.l., og hvis det ikke funker bra så kan Stenvaag sikkert skaffe noe som passer bedre enn det du har.

Link to comment
Share on other sites

Det er Magne Landrø som har Hammerli agenturet, og han har sikkert grep

på lager (hadde iallefall).

 

Jeg har rimelig store hender og har brukt L-Large som er tynt til strikken på

grepsplata og litt sliping for å opne opp her og der. Imidlertid så har jeg nå skiftet

til XL grep og det er nok mere riktig for hånda og der har det ikke vært behov for

noe tilpasning. Sitter godt og føles godt med en gang, og grepsplate er perfekt flush

med undersiden.

 

Selv om L-grepet føles godt etter tilpasning, så merker man at det blir kanskje

er litt lite å gå på, men det er mine hender.

 

Du må nesten prøve hva som blir riktig for dine hender. Karslunde sport i danmark

sender også grep i posten. Du får 'nesten' 2 grep i danmark for prisen for ett i norge,

så da kan du jo klinke til med både L og XL for å vere sikker.

 

NB! Går du andre veien, så er Medum det minste du kan nå kan kjøpe til hammerli, for

dem endret størlsene på et tidspunkt....small ble til medium og medium ble til Large, osv.

Medium på Hammerli er nå mest for damehender vist det kan gi en pekepinn på størelser.

Link to comment
Share on other sites

Et annet tips er at dem 2 skruene på toppen av baksiktet bør settes inn med loctite.

Vist dem løsner, så vil siktet etterhvert slå skruene tvers av på grunn av rekylbevegelsene.

Det skjedde hos meg, og Landrø måtte bore ut knekte skruer.

 

Det holdt for meg å sette locktite under skruehodene (ikke gjengene). I tilfelle noe slikt

skulle skje igjen så er det kjedelig med for mye loctite på gjengene. Det er vanskligere

å få ut etterpå.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...