Jump to content

sliter med presisjon i ruger 243 win


joakimB

Recommended Posts

Børsa er 5 år gammel gått omlag 1000 skudd.

Har de siste år eksperimentert med forskjellige kuler uten helt å få den gode presisjonen.

 

i år har jeg gått "back to basic" med den samme ladningen jeg hadde fantastisk presisjon med da våpenet var nytt.

Det er: Nosler Partition 100 grs med 42 grs N4 krutt(samme LOT som tidligere) COL 67 mm gir ca 870 M/S

 

Er løpet utslitt eller kan det være andre ting som gjør det?

 

Mvh Joakim

Link to comment
Share on other sites

hvor stor forskjell er det i presisjon før-nå?

 

mener da 243 burde tåle mer enn 1000 skudd før presisjonen går helt til h...? (hvis ikke , så trenger vel min og nytt løp snart...)

 

kan det være kikkert/montasjer? eller skade på løp/kroning?

Link to comment
Share on other sites

Noen løp kan gi seg plutselig å litt for tidlig i forhold til snittet av kaliberet men første jeg ville gjort her er sett over kroning, ser den fin å uskadet ut så ta en GRUNDIG puss ofte det kan være synderen.

Har tatt over litt brukte løp opp i gjennom å noen av de har jeg måtte tatt en god økt hver kveld i en uke før det har blitt helt bra så har du slurvet litt på puss så er det fult mulig, mantel er det som da ofte må bort.

Mye olje å skit bak rekylklakker kan også gjøre sitt å skit mellom kasse å stokk.

 

Da har du noen tips å se på :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...