Jump to content

Sørgestund over tapt følgesvenn


jimmyp0p

Recommended Posts

Legger denne her, da det var under rifleskyting det skjedde... Moderatorer får fjerne eller flytte tråden om de vil

 

Solen hadde ikke helt rukket å stå opp enda når jeg og en kompis ankom banen i dag. Været var fint, men kaldt. Skare så hard at man kunne hoppe på den. Planen for skytestunden var klar, 2 rifler skulle skytes inn en, tikka supervarmint i 223 og en remington 788 i 30br Videre skulle en liten dose N330 bak en 170 grains blykladd kronograferes. Ganske standard opplegg altså, ingen kunne vite hva som skulle til å skje!

 

Blinker ble satt opp, en på ca 50 meter og en god del blinker ute på 100 metern. Alt var såre vel så langt... 50 metersblinken ble grunnet dårlig tilgang på annet egnet materiale der og da festet med kniven fra beltet. En Gerber Gator... Eller Gerber'n som jeg kaller den... Kompisens spøk om at nå går kniven til helvette gjorde ikke nevneverdig inntrykk, så vi vandret tilbake til standplass.

 

Satte meg så til rette i benken, vridde parallaxen til 50 meter, vridde forstørrelsen til ca 10, fant meg en klistrelapp rett over svarten. Skudd ble slengt i kammer, dobbeltsjekket bakgrunn og forgrunn, siktet meg godt inn på den omtalte klistrelappen rett over svarten og tenkte "make my day, punk!"

 

Reaksjonen var umiddelbar! Blinken ble borte.... Aldri opplevd sånn effekt før. Blinken satt jo godt festet med en kniv jo! Og, etter noen runder på 100 metersblinkene kom stunden når vi skulle frem og sjekke....

 

Det var litt av et syn som ventet oss! Restene av følgesvennen gjennom flerfoldige år ble samlet sammen og puttet i lomma til videre ettersyn..

 

Tankene går til alle stundene og opplevelsene vi har delt. Rest In Peace - Gerbern!!

 

21122007071pj1.th.jpg

 

(forøvrig ble 170 grains blykladden kronografert til 227 m/sek så dosen N330 var for liten, og begge riflene ble godt innskutt.)

Link to comment
Share on other sites

.......Spyderco lager mye bedre kniver enn Gerber ..... :D

 

Tror det kalles å tråkke på de som ligger nede.....

 

Men, situasjonen gjør jo at jeg har en gyllen anledning til å skifte kniv uten at ex-kniven blir såret... Så kanskje jeg skulle prøve noe nytt! :lol:

 

Time will show!

 

Takk for linken NoFair!

Link to comment
Share on other sites

.......Spyderco lager mye bedre kniver enn Gerber ..... :D

 

Tror det kalles å tråkke på de som ligger nede.....

 

Men, situasjonen gjør jo at jeg har en gyllen anledning til å skifte kniv uten at ex-kniven blir såret... Så kanskje jeg skulle prøve noe nytt! :lol:

 

Time will show!

 

Takk for linken NoFair!

 

Bare hyggelig :)

 

Du får si unnskyld til Gerbern hvis han ikke har gått i jorda ennå :oops:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...