Jump to content

Firmware til UM565-SMS?


Almo

Recommended Posts

oppgraderte akkurat kameraet til siste FW som ligger hos COVERT. Etter det får jeg bare "No Sim"

 

noen som vet URL til hvor jeg kan laste bed annen versjon av FW, eller tips til hva jeg skal legge inn av parameter?

 

Bruker Simkort fra Telenor som er testet og virker, iallefall fra en annen telefon.

Link to comment
Share on other sites

Makan... Svar fra DLC Covert

 

Hi Lars

 

The problem now is you did the firmware update for the 2014 3G camera on your 2013 not 3G camera and ruined it.

 

Så skal de ha 200USD for å bytte enheten. Står ikke noe på siden at dette kommer til å skje ved oppgradering til feil enhet... Funker som vanlig kamera da...

Link to comment
Share on other sites

Gjorde akkuratt det samme, såg det etter eg oppdaterte, dei burde jo informera om det. Fekk og mail om 200 for og bytta enheten, men med frakt og 1300 kr så kjøper eg heller eit annet kammera, dårlig av dem og ikkje sende eit firmware som passer til gamle kamera. virker som dem ikkje vil sende det. Finner heller ingen firmware på nett. har og sett etter firmware for ouvision um565, da dette er samme kammera. Har du funnet ut noko meir ?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Sender dere gprs med 565 sms eller bruker dere mms? kostnadene blir jo vesentlig billigere med gprs.

 

Har et 565 og har kjøpt et 565 sms jeg fikk i går (magasinet)

 

Fant ut to negative ting ihht manual fra magasinet :

-SMS funksjonen virker IKKE når man benytter gprs for å sende.

-Manualen er ikke oppdatert (gprs innstillinger er ikke lenger helt like)

 

-Videre fikk jeg ikke telenor kontant til å sende via gprs i det hele tatt med 565 sms, misstenker det pr. dags dato ikke er mulig, z-aim skriver på sine sider "Observera att gprs med Telenor inte fungerar."

 

har et 565 jeg benytter telenor kontant på, gprs. Funker veldig bra (etter jeg la en tape bit på baksiden av sim kortet for å få det tykkere, før hendte det det mistet kontakt med sim, kjent problem med 565) men 565 kan ikke styres.

 

Kunne 565 sms sendt via gprs og mottatt sms kode for styring ville det vært overlegent, men ser ut til å måtte ta et kompromiss der....

 

 

 

Kan forøvrig informere om priser fra telenor kontant :

tilnærmet 2 kr pr mms

10 kr pr mb maks pr dag datatrafikk, blir ca 60 øre pr bilde v 60 kb størrelse instilling

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Hei

 

Vi gjorde samme feil, oppgraderte og no simkort!

 

Har funnet løsningen på dette helvete :smile: tror jeg.

 

Dette er lenken for å laste ned gammel firmware, jeg brukte også det programmet som ligger på dropboksen. Hadde kameraet ute i hagen og det funket og sendte bilder.

 

 

https://www.dropbox.com/sh/654h85h8za6z ... u9moa?dl=0" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

 

Brukte samme veiledning som står på covert sine sider.

 

Og mms-oppsett her: http://www.viltkamera.no/?page_id=3070" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

Grunnen til at vi oppgraderte var at kameraet sluttet å sende bilder etter 4-5 dager, noen som har opplevd noe lignende? Kjører telenor kontant.

 

Legg merke til at dette kun gjelder modell um565 (covert) kjøpt i vår 2014. Generelt så bør en holde seg unna firmwareoppdateringer med mindre man vet akkurat ka man driv med ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...