Jump to content

Hvilken montasje er dette?


huntingdaddy

Recommended Posts

Lurer på om dere vet hva slags montasje dette er og hvilken type ringer jeg kan bruke med disse? Har sett litt på diverse sider og det ser ut som det kan være Leupold, men ikke sikker på hvilken av de og har liten lyst å bestille feil. Rifla er er en Remington Seven og skal sette på et sikte med 30 mm rør og 56 mm diameter.

 

25txnki.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det der er en Leupold Std. ja.. En god montasje der du får 30mm ringer i 5 forskjellige høyder og 3 forskjellige finisher om jeg husker rett..

 

Hvilken ringhøyde du skal ha vil være avhengig av pipeprofilen din..mener også å huske det er en tabell over høyder samt en montasjevelgersak på Leupolds nettsider..

Link to comment
Share on other sites

Denne type montasje er beregnet for små lette kikkertsikter på rifler med ikke altfor kraftig kaliber. Dersom du monterer en tung kikkert med 56 mm objektiv, vil den bakre ringen før eller seinere hoppe ut av inngrep med basen. Men bevares, dersom rifla har et lite kaliber , kan det gå bra dersom du er heldig.

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk for hjelpa folkens! Da blir de å se etter noen høye ringer som kan jekke kikkerten opp. :winke1:

 

Kaliberet er forresten .308 og den har en relativ tung kinakikkert med 50 mm diameter på den nå, så tipper det vil gå bra. Kikkertsikte som skal på ligger i underkant av 600 gr. Dessuten hjelper lyddemperen bra på rekylen for ikke bare meg mn for kikkertsikte også. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...