Jump to content

pusssett hk 416


seb 45

Recommended Posts

tenker du da på det som forsvaret leverer ut til sine?

 

ellers har de pussesett hos disse:

-armygear

-equipnor

-oscarmike

-sportsbutikker generelt

 

anbefaler Boresnake(pusseslange) til løp. fantastisk greie som tar liten plass og gjør en konge jobb med løpet

Link to comment
Share on other sites

Tenker du på likt det som følger med? Som i delt stålstang? Den ville jeg ikke brukt om jeg kunne la være. Kjøp en vanlig hel stokk for eksempel Parker Hale og passende børster. Et eller annet lurium for fjerning av mantel og du har det du trenger. Jeg vraket løpet på en 416 en gang med det som følger med... Burde vært forbudt å bruke sånt.

Link to comment
Share on other sites

her er et par sett du kan kikke på. anbefaler evt bare å bytte ut pussestokken med en boresnake:)

 

http://www.armygear.com/otis-m-4-m-16-s ... ystem.html

 

http://www.oscarmike.no/products/range- ... eaning-kit

 

 

var det noe slik du tenkte på?

hvis det er slik at du er i forsvaret og mangler/har mistet pussesettet, eller noen av delene skriver du bare en TS(taps/skademelding).

Link to comment
Share on other sites

Av de to ville jeg satset på otis settet. Da har du mulighet til å få dyttet ut jord og meitemark fra pipa. Det er ikke så lett med boresnake. Hadde du vært i min tropp og hadde mistet det settet som følger med skulle du fått premie...

Link to comment
Share on other sites

Svake ladninger? Funker ikke ammoen er det bare å levere inn børsa og sperre ammoen. En 416 skal ikke mates med annet enn utlevert. Om ikke den utleverte maten funker er det katastrofe, og det må meldes inn med en gang. Å ha ei børse som ikke virker er ikke spesielt kult når en bruker den til det den er laget for.

Link to comment
Share on other sites

Da kjøper du hel stang og bruker den på bane og andre steder den er enkel å ta med.i skogen trenger du ikke mer enn otis eller boresnake. Hvis du har så svake ladninger at kula ofte setter seg fast ville jeg ikke brukt de mer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...