Jump to content

Rekyl klakk tikka t3 super varmint.


predasjon

Recommended Posts

Tok en gjennomgang av rifla i dag,

Ser at rekyl klakken ligger ille langt nede i stokken, som om den ikke fyller hele sporet i løpet/låsekassen.

Ser også den er slitt på toppen,som om den ikke har vært i sporet under skyting.

 

Er det mulig å trekke klakken lengere opp fra stokken? Sånn at den får bedre tak?

Link to comment
Share on other sites

Har plukket på noen tikka t3, den originale klakken holder mange mange skudd.

Men en beddejobb som nevnes her hadde nok gjort seg!

 

Ellers ville jeg nok ikke byttet til en klakk av rustfritt stål. Hva om låsekassen skulle begynne å bevege litt på seg i stokken med en klakk i rustfritt stål ? Vil det være klakken eller selve låsekassen som får slitasje da?

Dette med klakk i rustfritt er bare synsing fra min side...

Link to comment
Share on other sites

Enig med tankegangen til sisttalende. Når to punkter berører hverandre, så er det alltid den svakeste delen som gir etter. Så jeg vil og synse at det er lettere og billigere å bytte klakk enn kasse. Hvordan dette stiller seg hvis det er ei rustfri kasse, har jeg ikke hjernekapasitet nok til å synse noe om.

Link to comment
Share on other sites

Hør med det som har greie på det, Schou er importør av tikka og kan svare på disse spørsmålene.

Min klakk fikk forholdsvis dype spor etter ca 200 skudd i 3006, trenger ikke være rakettforsker for å finne ut at det med tid og stunder er andre punkt en klakken som vil ta opp rekylen. Forhørte meg med Schou og fikk GO for å skifte til rustfri klakk og garantien skulle gjelde som før. Som sagt hør med det som driver med dette og få klarsignal angående garanti osv. visst det er et tema.

Dessuten er ikke rustfritt så hardt som enkelte later til å tro ;-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...