Jump to content

IOR 12-52X56.


deerkiller

Recommended Posts

Noen som har testa denne? Kikka i en siste helg og ble imponert over hvor klar og lys den var.Dette var på ettermidagen og det var ingen problem å se kulehull i blinkene på 500 m med 52x.

Har eid S&B pmII 12-50x56 og denne svartner fort når lyset forsvinner.

Tok like godt å bestilte en for å teste den på langhold.Det eneste jeg ikke liker er at den har MOA klikk.Rapport kommer når siktet er i hus.

Link to comment
Share on other sites

Hadde problemer med å se mine 6mm kulehull med S&B 5-25x56 PMII på 500m på NM langhold og går opp til 52x og 30 kal kule så rekner jeg med at kulehulla blir synlige.

Du kikka vel i Knut Eriks IOR 12-52x56 som sto på saueren med foldestokken fra GRS?

Stor kikker på 1,3kg og 40mm mellom rør.

Kikkertsiktet var på lager hos forhandler ,men ikke montage.Får det levert om 10-14 dager.

Link to comment
Share on other sites

Fra spøk til revolver. Ior'n på Sauer'n som Knut Erik hadde imponerte utover kvelden når vi så på skiva. Den var overraskende lys. Har sett i ett par 3,5-18 utgaver og de har vært utrolig skarpe i optikken.

Blir spennende å prøve den når du får den i hende :)

 

edit:

 

Her har Knut Erik skrevet litt om siktet i tråden sin: 338 Lapua Magnum fra eska til hjortelia

 

viewtopic.php?f=43&t=59136&start=440

 

 

John

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Du kikka vel i Knut Eriks IOR 12-52x56 som sto på saueren med foldestokken fra GRS?

Ble ikke til at jeg gjorde det. Hadde det travel på søndagen.

 

I morgen skal jeg skyte 500m grupper uten mirage-kapsen på. Den ødela siktebildet totalt.

Enkelte skal ha det til at man (under ok forhold) fint kan se .30kal hull på 500m med Razoren (20x). Hvis så er tilfelle, skal jeg heller invistere i et skikkelig spottescope og suplere med.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Det blei en tur på banen for å skyte inn og ta ei vurdering av den nye IOR kikkerten i dag.

Innskyting gikk greit.Denne har bedre optikk en min S&B 12-50x56.Treffpunkt ble 1 1/2 runde på tårnet fra bunn innskutt på 100m.Denne skal vist ha zero stop men hvordan virker den? Noen som vet? Litt uvant at klikk går i tommer men ellers er jeg fornøyd med denne.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...