Jump to content

Hjelp ang. Viltkamera


TikkaReven

Recommended Posts

Hei..

Har en cuddeback NF. Har hatt den ute i ca 5 netter nå, men det har oppstått et problem.

De første nettene gikk helt knirkefritt, men når jeg skulle sjekke den i dag, så fikk jeg ikke lastet opp bildene på datan. Jeg bruker USB kabel. Så for å få overført bilder med en Cuddeback, må man først finne så det står images saved, deretter skal man trykke (M) knappen, så det kommer "Viewing please wait" Altså, den driver å gjør klar til nedlasting. Det står i bruksanvisningen at det skal ta 10 sekunder, og det har det også gjort helt til i dag. Jeg har prøvd flere ganger nå, og ventet kanskje 5-10 minutter uten at det har skjedd noe. Har fortsatt bare stått "Viewing please wait"

Har tatt ut batteri og minnekort uten at det har hjulpet.

Er veldig takknemlig om noen vet løsningen på problemet som har oppstått.

 

Så er det en annen ting. Jeg programerer den inn i "ADV mode" så jeg både tar opp video og bilder. Hadde den ute i 3 netter i strek nå. Men da jeg tok den inn i dag, hadde den tatt opp 10 videoer, men ingen bilder?

Så har derfor testet den hjemme nå, og den tar fortsatt bare videosnutter, og ingen bilder.

 

Er veldig frustrert siden jeg bare har hatt den i 5 dager, og har gledet meg så de siste dagene nå, for å sjekke den. :(

Link to comment
Share on other sites

Begynn forfra i EZ mode og prøv. Prøv et annet minnekort som du formaterer. (du formatterte vel det første?) Finn en CF kortleser(en PC, en printer, etc. som har kortinnganger) og få sett de filene som ligger på kortet uten å slette de. Deretter formaterer du også dette.

 

Du kan ha fått trykket inn noe i menyen som klusser det til. ELLER; Det kan være PC en som feilen ligger i. Prøv med USB kabelen på en annen PC og se om du får fram noe der.

Link to comment
Share on other sites

Har formatert minnekortet ja.

Kan ikke prøve en annen data, for kameraet kommer jo ikke så lang.. Må vente til det står Viewing før jeg plugger inn USB kabelen. Men kommer bare til "viewing Please wait"

 

Så synes jeg kameraet har blitt vedlig treigt. Tar jo kanskje 2-3 minutter fra jeg slår det på, til den er klar.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er en god løsning uansett. Da bytter du bare kort i felt, og leser det andre hjemme. Hvis du har 300Mb brukt av det kortet kan det jo det som gjør det tregt. Tror det stod noe om at de anbefalte 256...Husk dette er yankeene som lager dette. Det som fungerer holder de seg til. Du skal ikke ta det for gitt at teknologien fungerer med 2Gb kort. Burde være det samme, men kan aldri vite

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte meg minneleserkort og et nytt minnekort med 1 GB. Ser ut til at det fungerer greit nå.

Men viltkameraet og minnekortet tåler vel kuldegrader?

 

(Det andre minnekortet mitt med 2 GB får jeg ikke til å fungere i minnekortleseren eller, så er mest sansynlig ødelagt) Håper det ikke var funktighet eller kulde som gjorde det?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

blander meg inn litt.... har akkurat kjøpt meg et viltkamera, merke moultri, men lurer på om noen som vet hvor godt det tåler kulde? nå er det jo fortsatt noen minus grader om nettene.... har laget en liten fuglekasse til det så det skal være greit nok beskyttet mot regn...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...