Jump to content

Jag har köpt mig en Rysk press med motor


culot

Recommended Posts

Pris: " överkomligt för en fattig svensk utan olja " :mrgreen:

 

Vi köpte direkt fr fabriken, via min Ryske väns släkting i Ryssland , utan ryska kontakter tror jag det inte går, Fabriken vill inte exportera annat än en " pall "

 

Men pressen har blivit mkt populär i Ryssland och de första 1000 försvann snabbt , våra är Verision :2 som har lite förbättringar så dom har tagit till sig

konstruktiv kritik. Många fiffiga verktyg för att göra färdigt skjutna hylsor för omladdning medföljer,

 

/ P

Link to comment
Share on other sites

den kostade ungefär lika mkt som att få hem en MEC sizemaster/Mec 600jr fr italien

 

dock får man ha separata doserare. Men det har jag redan för både krut och hagel http://www.omv.it/prodotti/dvr-1/" target="_blank

 

hade inte Ryska postverket haft " giriga " fingrar så kunde den blivit billigare.

 

Jag var mest nyfiken på den , men grejerna är välgjorda och fabriken gör mkt åt militären och ser detta som att göra produkter åt den civila marknaden.

 

och det är inga problem att byta ut sjärnstukaren och crimpern mot italienska grejer, bara gänga upp fr M6 > M8

 

/ P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...