Jump to content

Norma tofot


Linksblaser

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg kjøpte normafoten sammen med min R93 pro.

På den modellen jeg kjøpte, så måtte du ikke borre eller kutte i stokken, men bruker fremmre reimfeste til å feste foten.

Det er et nytt reimfeste på selve tofoten, så du kan forsatt bruke både reim og tofot samtidig, men litt herk når du skal montere/demontere tofoten. Ønsker du å ta av tofoten, så må du skru av tofoten, for å så feste reimfeste igjen.

Dette tar litt tid og etter min mening ikke en god løsning om du ønsker å kunne ta tofoten av og på, alt etter behov.

Har du tenkt å beholde tofoten på permanent, så vil du ikke ha dette problemet.

Normaen er veldig god å skyte med, og gir en stabil skytestilling på de fleste underlag.

 

For mitt vedkommende så ønsket jeg å kunne ta den av og på.

Derfor solgte jeg min Normafot, og kjøpe "pinneløsningen" til Vertabrae sammen med en Versapod tofot.

Den består av en pinne som du monterer på fremmre reimfeste. Denne fungerer som en adapter med hurtigkobling for Versapod toføtter, og har reimfeste på selve pinnen. Du kan derfor ha på reim, samtidig som tofoten er av.

Versapod tilbyr et bredt utvalg av toføtter både for liggende skyting til stående, med flere typer "sko" for føttene på tofoten. (fra gummi som på krykker til ispigger, alt etter underlag). Jeg vet det finnes kinakopier på dealextreme til par hundre kroner også, ergo så kan du få denne løsningen til samme prisen som en Normafot.

 

Jeg bruker tofot når jeg skyter gås, og posterer på bakken.

Til drivjakt og postjakt i tårn har jeg tofoten av.

Bruker ca 2 sekunder på å bytte.

 

Løsningen kan kjøpes hos vertabrae.no (jeg har ingen tilknytting til butikken, men har god erfaring som kunde)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...