Jump to content

22lr topp til min tangfoglio. Gir ikke anslag.


S.Arnesen

Recommended Posts

Kjøpte meg en brukt 22lr topp til min tanfoglio ultramatch, men den gir ikke engang anslag på patrona. Ifølge bruksanvisningen som fulgte med toppen skal den fungere på alle tanfoglioer, forrige eier brukte den på en tangfoglio combat.

Hva kan gjøre at den ikke gir noe anslag i min pistol?

Link to comment
Share on other sites

Mener jeg så noe på et annet forum om at 22 toppene i begynnelsen hadde mye problemer pga for kort tennstift.

 

Har selv en Force22(force99 ramme m/22 top) og den har så langt spist alt jeg har matet den men den har innimellom for svakt anslag til og avfyre skuddet på første forsøk(skal se om en litt kraftigere hammer fjær ikke fikser dette), så det kan uten tvil være tennstiften og muligens slitasje av denne framfor at den har knekt(akkurat lang nok til og funke men etter en del 1000 skudd så har den blitt slit til og være akkurat for kort....)

 

Men du sier at du ikke ser spor av anslag så hvis tennstiften beveger seg fritt så kan det nesten ikke være så mye annet enn at tennstiften ikke når patronen fordi den er knekt eller skadet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...